Картотека педагогічного досвіду
Передовий досвід не має термінів служби: він зберігає значимість, поки корисний. Досвідом треба вміти розпорядитися. Його можна омертвити, ігнорувати, однак можна і змусити працювати, розвиватися, збагачувати практику.
Передовий педагогічний досвід – це оптимальна діяльність педагога, що є результатом творчого пошуку, несе в собі елементи новизни, спрямована на вирішення актуальних завдань навчання і виховання, забезпечує стійку ефективність освітнього процесу як у межах існуючих форм роботи, так і на основі їх удосконалення. Проте методологічно цінною є думка К.Ушинського, що переноситься не сам досвід, а його ідея…
Кожний педагогічний колектив має власний стиль роботи і накопичує свій педагогічний досвід роботи.
На цій сторінці до Вашої уваги картотека педагогічного досвіду, методичних та педагогічних доробок педагогів «Золотого ключика».
___________________________________________________________________________________________________________
Тема досвіду: НАУКОВО-ПІЗНАВАЛЬНА КОЛЕКЦІЯ "ДЕРЕВО ПІЗНАННЯ"
Розвиток науково-пізнавальної активності дітей, адаптація в сучасному суспільстві.
Автор досвіду: директор / вихователь, Балко Оксана Олександрівна
Рік узагальнення: 2023 р.
Посилання: https://padlet.com/balkooksana1972/padlet-abmsh34l5kn883jk
Провідна педагогічна ідея
Цифровий ресурс «Науково-пізнавальна колекція «Дерево пізнання» (з використанням елементів методики "STORYTELLING") містить обсяг теоретичного та практичного матеріалу, авторські розробки:
- Колекція інтерактивно-пізнавальних комп’ютерних ігор:
- «Сортуємо сміття правильно» (сортування за групами: скло, папір, електроніка, органіка, метал).
- «Збери малюка до школи» (відібрати предмети необхідні в школі).
- «Відбери голосні букви» (серед букв відібрати тільки голосні).
- «Мій дім» (сортування за групами: одяг, меблі, побутова техніка, посуд).
- «Жива та нежива природа».
2. Колекція ряду відео занять направлених на пізнання дітей довкілля, організму людини, безпеки життєдіяльності, патріотичного та морального виховання, дослідження цікавого, нового, корисного:
- «Кубики історій» (методика Storytelling)
- «Ми веселі малюки вчимось, вчимось мови залюбки» (розвиток мови з елементами Storytelling).
- «Знай і люби Батьківщину – нашу неньку Україну» (національно-патріотичне виховання).
- «Вага. Рівновага та нерівновага» (математика)
- «Будь обережним!» (вибухонебезпечні предмети та знахідки. Безпека дитини).
- «Серце – головний орган, бережіть його!» (валеологія. Організм людини)
- «Очі – пізнання світу» (валеологія. Організм людини).
- «Щоб бути охайним» (предмети гігієни).
- Досліди з водою.
- Досліди з молоком.
«Дерево пізнання» стане корисним інструментом у скарбничці батьків, вихователів та вчителів початкових класів. Колекція з пізнавальним контентом допоможе розвивати науково-пізнавальну активність дітей; осмислено, ефективно та в легкій формі формувати інтелект, креативне, критичне та творче мислення дітей; мову, уяву, пам'ять та увагу; кмітливість та вміння швидко адаптуватися в сучасному світі; творчі здібності, пристосовуватися до навколишнього та невимушено спілкуватися в суспільстві.
__________________________________________________________________________________________________________
Тема досвіду: "МИСТЕЦТВО ЗАПАМ'ЯТОВУВАННЯ АБО МНЕМОТЕХНІКА В ДИТЯЧОМУ САДКУ"
Технологія ефективного засвоєння інформації дітей дошкільного віку за допомогою мнемотехніки
Автор досвіду: вихователь, Типак Людмила Михайлівна
Рік узагальнення: 2017 р.
Посилання: https://drive.google.com/file/d/1Gv2ohS-lV_wSgnVaoUd6aoPI5KgIs1Ar/view?usp=sharing
Провідна педагогічна ідея
У посібнику представлені авторські розробки: заняття з методами та прийомами мнемотехніки для дітей молодшого, середнього та старшого длшкільного віку; дидактичні мнемоігри з математики, природи, художньої літератури, малювання, ознайомлення з навколишнім, розвитку мовлення; ігри з використанням мови жестів та міміки; розвивальні ігри з рахівними паличками; розповіді за картинами "Пори року"; власні вірші; фотоматеріали.
Мнемотехніка належить до здоров’язбережувальних технологій, покращує пам'ять, розвиває пізнавальні і комунікативні здібності, формує навички самонавчання, і, що надто важливо, підвищує впевненість малюків у власних можливостях.
___________________________________________________________________________________________________________
Тема досвіду: "НОВІ ІГРИ В СУЧАСНОМУ ДОШКІЛЛІ"
Автор досвіду: вихователь, Типак Людмила Михайлівна
Рік узагальнення: 2023 р.
Посилання: https://sites.google.com/view/noviigri/
Провідна педагогічна ідея:
Комунікаційний проект "Нові ігри у сучасному дошкіллі", започаткований задля підвищення якості дошкільної освіти, з урахуванням теперішніх складних часів війни та пандемії в Україні.
Головна ідея: "Щасливі діти тут і зараз!"
Основна тема: нові авторські дидактично-рухливі ігри на різну тематику і складність, зважаючи на наявні умови та можливості.
Провідне завдання нових ігор: збереження життя і здоров'я дитини.
Мета: всебічний, гармонійний розвиток дитини, формування у дошкільнят потреби в знаннях, мотивація та зацікавленість до навчання. Адже гра - це провідний вид діяльності дитини, завдяки якому вона всебічно розвивається, росте, пізнає світ і поступово перетворюється на дорослого.
Переваги: актуально, доступно, ефективно, просто у застосуванні, економічно.
Дидактично-рухливі ігри, як і інші матеріали, можуть бути використані як у закладах дошкільної освіти, так і у повсякденному житті, вдома і підчас надзвичайних ситуацій. Розробками зможуть користуватися вихователі, вчителі початкових класів, психологи, студенти та батьки.
На даному ресурсі зібрано
-
Авторські розробки: дидактично-рухливі ігри; конспекти занять з новими іграми; відео матеріали; заняття з мнемотехнікою; мнемоігри; розвивальні ігри з рахівними паличками.
-
Новини у педагогічній діяльності 2018-2019 - "А вже завстра школярі"; 2020-2021 н. р.; 2021-2022 н. р.; 2023 н. р.
-
Фото матеріали.
-
відео матеріали.
-
"Поетична хвилинка" - авторські вірші для дітей.
_____________________________________________________________________________________________
Тема досвіду: "STREAM-ОСВІТА - ВІД СТЕЖИНКИ БІЛЯ ДВОРУ ДО СТЕЖИНКИ ВСЕСВІТУ".
Формування первинного цілісного образу навколишнього світу шляхом активної взаємодії з оточуючим середовищем через впровадження STREAM-освіти в життєдіяльність дошкільнят.
Автор досвіду: вихователь-методист, Кравчук Алла Михайлівна
Рік узагальнення: 2022
Посилання:
Провідна педагогічна ідея:
Комунікаційний проєкт розроблено до теми за сучасним інтеграційним напрямом з впровадження альтернативної програми «STREAM-освіта або Стежинки у Всесвіт», мета якого розповісти про роботу закладу, заохотити педагогів до вивчення інновацій та самоосвіти, спрямувати свою діяльність на розвиток в дитини загальних, наукових уявлень про світ; з інформаційно-комунікаційними технологіями; експериментувати, конструювати; навчати дітей основ опрацювання змісту тексту, грамоти, математики, а також різних видів мистецтва.
Добірка містить:
-
Інтерактивні картки «STREAM-ОСВІТА - шість освітніх напрямків». Інноваційна добірка матеріалів для дітей середнього та старшого дошкільного віку, що дає швидку підготовку та можливість педагогу урізноманітнити форми організації освітнього процесу.
-
«STREAM-СВІТ дитячої фантазії та винахідливості» - підбірка цікавих заходів та проєктів.
-
«Сучасна гурткова робота за програмою STREAM-освіта - як засіб розвитку творчої особистості».
-
«Вдосконалюємося самі та навчаємо дітей» - підвищення компетентності педагога.
-
«Україна в серці з ранніх літ» - патріотичне виховання дошкільників з впровадженням елементів програми STREAM-освіта.
_________________________________________________________________________________________________________
Тема досвіду: "LEGO – не тільки цікава іграшка".
Логіко-математичний розвиток дітей раннього дошкільного віку з використанням конструктора LEGO
Автор досвіду: вихователь, Мокрицька Валентина Валентинівна
Рік узагальнення: 2021
Провідна педагогічна ідея: У посібнику представлені конспекти занять із різних розділів програми «Дитина» та дидактичні ігри і вправи, в яких використовується конструктор LEGO. Підбірка даного матеріалу сприяє розвитку логіко-математичних здібностей, дрібної моторики пальців рук, мислення, уяви, уваги та мовлення дітей раннього дошкільного віку. Адже, ранній вік – найвідповідальніший період у житті дитини. В цей період закладаються основи сприйняття світу, відчуття.
___________________________________________________________________________________________________________________
Тема досвіду: «Збережемо майбутнє разом».
Формування у дошкільників уяви про дії та поведінку орієнтованих на сталий розвиток в екологічній, економічній сфері повсякденного життя
Автор досвіду: вихователь, Барановська Людмила Олексіївна
Рік узагальнення: 2021
Провідна педагогічна ідея: У посібнику представлені конспекти інтегрованих тематичних занять для дітей 5-го року життя з пріоритетом сталого розвитку. Зміст занять передбачають опанування трьох основних тем: «Спілкування», «Ресурси», «Природа наш друг». Вибір тем орієнтований на три сфери сталого розвитку: соціальну, економічну, екологічну. Мета занять - допомогти дітям усвідомити певну інформацію щодо соціального, економічного та екологічного значення певних дій, які діти мають засвоїти, зрозуміти, чому необхідно діяти саме так.
___________________________________________________________________________________________________________________
Тема досвіду: «У світі звуків нетрадиційних музичних інструментів»
Використання нетрадиційних музичних інструментів у музичній діяльності з дітьми дошкільного віку
Автор досвіду: музичний керівник, Тимошенко Тетяна Валеріївна
Рік узагальнення: 2020
Посилання: https://drive.google.com/drive/folders/1KXTHDvv939f1isa45o4VJ_6DEO3hIG6D?usp=sharing
Провідна педагогічна ідея: В посібнику представлені різні форми прилучення дошкільнят до скарбниці музичного мистецтва з використанням нетрадиційних музичних інструментів (практичні методичні рекомендації, конспекти занять, ритмічні ігри, шумові казки, розваги). Посібник направлений на розвиток природних музичних здібностей дітей та створений на основі творчої спадщини педагога Карла Орфа.
Використовуючи практичні матеріали, колеги матимуть змогу ефективно реалізувати досить складні завдання музичного виховання дошкільників у найбільш звичних і природних для них видах діяльності.
___________________________________________________________________________________________________________________
Тема досвіду: "ЕКО світ малюка"
Формування у дітей раннього віку початкових уявлень екологічної свідомості через природничо-сенсорний розвиток.
Автор досвіду: Жаборовська Світлана Володимирівна
Рік узагальнення: 2020
Посилання: https://drive.google.com/drive/folders/18kTCz-Gs1UMWWgLIEouShrJf_iZmWXKA?usp=sharing
Провідна педагогічна ідея: У посібнику представлені конспекти занять, підбірка ігор та дослідів з формування у дітей раннього віку початкових уявлень екологічної свідомості через природничо-сенсорний розвиток. Заняття побудовані на основі ігрових сюжетів з використанням м’яких книжечок, карток, планшетів, силуетних зображень (шнурівок). Кожна частина книжечки чи сюжет несе в собі вирішення певних проблем чи завдань, запитань, які вирішуються під час роботи з дітьми. Що дає дітям змогу вчитися порівнювати, аналізувати, набувати знань, розвивати логічне мислення через природничо-сенсорне середовище, адже екологічні заняття несуть дітям безліч відкриттів, зроблених ними самостійно. Ранній вік – це найвідповідальніший період у житті дитини. В цей період закладаються основи сприйняття світу, відчуття.
___________________________________________________________________________________________________________________
Тема досвіду: "Світ навколо нас - бережімо повсякчас"
Формування екологічної свідомості через сталий стиль життя
Автор досвіду: вихователь, Кравченко Наталя Петрівна
Рік узагальнення: 2020
Посилання: http://dytsadok.org.ua/upload/users_files/06c86bc35a081f27bc4af0676e278070.docx
Провідна педагогічна ідея: Посібник допоможе вихователю повести дітей екологічною стежиною до пізнання природи та навколишнього світу через сталий стиль життя, навчить розуміти і піклуватися про неї. У збірку ввійшли розробки занять, прогулянок, екскурсій, дослідів, дидактичних ігор та художніх творів, які спрямовані на пізнання та бережне ставлення до всього живого. В.О. Сухомлинський сказав: «Краса природи – це одне з джерел, що живить доброту, сердечність і любов».
Мета: Формування екологічної свідомості через сталий стиль життя, збагачення знань про природу та навколишнє середовище.
___________________________________________________________________________________________________________________
Тема досвіду: Пізнаємо світ заради майбутнього
Формування екологічної свідомості у дошкільників через природничо-експериментальну дослідницьку діяльність
Автор досвіду: вихователь, Іванова Олена Іванівна
Рік узагальнення: 2020
Посилання: http://dytsadok.org.ua/upload/users_files/643ab65c5ec21aab2d372b4353e7091e.docx
Провідна педагогічна ідея: Посібник допоможе вихователю повести дітей екологічною стежиною до пізнання природи та навколишнього світу через природничо-дослідницьку діяльність, навчить розуміти і піклуватися про неї. У збірку ввійшли розробки занять, прогулянок, екскурсій, дослідів, дидактичних ігор та художніх творів, які спрямовані на пізнання та бережне ставлення до всього живого. Усвідомлення дитиною нерозривної єдності світу природи і людини, розуміння причинно-наслідкових зв’язків у навколишньому світі, формування первинних понять про шляхи творення свого здоров’я, формування початку екологічного світогляду і культури.
___________________________________________________________________________________________________________________
Тема досвіду: «Мій рідний Жашків, тебе я люблю і серце своє тобі віддаю»
Особливості впливу виховання через любов до рідного міста на соціалізацію дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку.
Автор досвіду: вихователь-методист, Кравчук Алла Михайлівна
Рік узагальнення: 2019
Посилання: https://drive.google.com/drive/folders/19WSW7zw7RAyG3UPsu6ckOVA1NnPjCe3h
Провідна педагогічна ідея: Електронний посібник містить розробки навчально-виховного та пізнавального матеріалу з поглиблення громадянських почуттів дітей шляхом розширення знань про історію міста. Матеріал цікавий та різноманітний з історичними фактами, легендами, переказами, підбіркою авторських віршів. Чітко розмежовані презентаційні блоки відповідають віковим можливостям дітей до вимог сучасності та дозволяють у доступній ігровій формі донести інформацію до них. Цифровий ресурс «Мій рідний Жашків, тебе я люблю і серце своє тобі віддаю» представлено у вигляді презентацій з голосовим та музичним супроводом. Він містить відео блоки: «Жашків – серцю наймиліший», «Біля верби, що в долині, тече річка Торч по Україні», «Відео про Жашків», ребуси та філворд. Це матеріал який допоможе ближче та конкретніше ознайомити дітей з рідним краєм, історією, культурною спадщиною, багатовіковим досвідом працьовитості та творчості народу, розширює кругозір, надає пізнавального настрою. Головний герой відео блоків лелеченятко Кле-Кле, що мандрує, досліджує та подає інформацію дітям про Жашківщину у цікавій та доступній формі.
___________________________________________________________________________________________________________________
Тема досвіду: Актуальність і роль сенсорного виховання в інтелектуальному розвитку дітей раннього віку.
Автор досвіду: Балко Оксана Олександрівна
Рік узагальнення: 2018
Провідна педагогічна ідея: Посібник містить у собі завдання, зміст, форми та методи сенсорного виховання дітей раннього віку. Мета цієї роботи полягає в тому, щоб акцентувати увагу на особливості сенсорного виховання дітей раннього віку, розкрити його значення у розвитку особистості дитини. В досвіді роботи використано: дидактичні ігри на розвиток сенсорних здібностей, ряд занять, спостереження за живими об’єктами, поради батькам «Кулінарна сенсорика», ігри з кінетичним піском тощо. Ігри спрямовані на розвиток інтелекту, креативного мислення, уяви, пам’яті, уваги.
___________________________________________________________________________________________________________________
Тема досвіду:
Автор досвіду:
Рік узагальнення:
Посилання:
Провідна педагогічна ідея: